Varför jag byter till Oderland

Det råder tydligen kalabalik hos Levonline/Crystone/Bineros kundsupport. Så pass, att jag blev tvungen att byta webbhotell för att få det att fungera, efter obesvarade mail, dubbelfaktureringar, ändrade lösenord, och borttappade domäner.
De ägs ju numera av samma ägare, Oniva Online Group, som också äger Space2U, som jag inte vet så mycket om.

När jag på lucia skickar ett mail till Levonline, där jag bara vill meddela att jag inte tänker förnya mitt abonnemang av webhotell hos dem, får jag svar av Binero att en av deras supporttekniker kommer att återkomma till mig så snart som möjligt.
Ett dygn senare får jag ett mail, återigen från Binero, där de ber hemskt mycket om ursäkt att de inte hunnit återkomma i mitt ärende än.
“Det är fortfarande under behandling och vi kommer svara dig så fort det bara är möjligt.”, skriver de.

6 dagar senare, den 19 december, kommer ett svar: Från levonline.

För att säga upp ert abonnemang hos oss måste vi av säkerhetsskäl be er om denna önskan i skriftlig form per e-post/vanlig post.”
” Skriv vilka konton och domäner samt vilken faktura som avses samt underteckna er begäran så vi ser vem som vill avsluta kontot.”

Allt är redan flyttat
Mina domäner är flyttade sedan en tid tillbaka, jag ville ju bara informera om mina planer egentligen, men det är tydligen så att Levonline, (och troligen då också Crystone och Binero), numera kräver skriftliga uppsägningar om du inte längre tänker använda dem som webhotell.

Crystone har länge haft en urusel support, men det är tråkigt att det ska smitta av sig på Levonline och framförallt på Binero, som genom åren tidigare faktiskt har visat upp en bra support.

Så nu är ännu ett brev skickat till Levonline, som jag inte heller förväntar mig någon reaktion på i linje med hur man tidigare hanterar supportfrågor. Men i alla fall:

”Som sagt. Fakturorna fortsätter att trilla in, på domäner och på abonnemang , trots att jag lagt ner dem, sagt upp dem, tagit bort dem. Och era svar kommer först från Binero som säger att man ska titta på problemet, sen ingenting, sen ingenting igen, sen att man ber om ursäkt men att ärendet är under behandling, sen ett svar från Levonline med en önskan att av säkerhetsskäl få uppsägning på speciellt papper, sen inget svar, inget svar, inget svar och sen en ny räkning! Allt det här framstår för mig som ett virrigt, okunnigt och nonchalant supportcenter som inte har riktigt koll på teknik och ekonomi.
Här finns en stor bättringspotential.
Med vänlig hälsning

Och sedan använder jag det medel jag, och alla vi konsumenter som inte får det vi betalar för, har, och flyttar till ett bättre webbhotell med en mer positiv, kunnig och aktiv kundsupport.
Vilket webhotell jag flyttat till? Oderland. Där får jag det Oniva Online Group inte längre kan leverera.

Dagen när DN inte höjde priset med 50 procent

Dagen när DN inte höjde priset med 50 procent

För ett år sedan betalade jag en årsprenumeration av DN för 3 366 kronor. I år får jag en räkning på nästan 5 000 kr, 4 981 kr, för samma årsprenumeration. Man har alltså höjt priset med nästan 50 %, vilket jag tyckte kändes blodigt. Så jag kontaktade DN via telefon,...

read more
Tillbaka till Malawi

Tillbaka till Malawi

Här är kortet som fick mig att överhuvudtaget fundera på att åka till Afrika igen. 11 juni 1974 Svenskt sommarväder vid Lake Malawi. rent kallt vatten. I nästa vik flodhästar, men inga krokodiler. Mitt emot ligger Mozambique. Vi badar, seglar, tar långa...

read more
Öland kallas för Nordens Capri

Öland kallas för Nordens Capri

Res till Öland, Nordens Capri, står det på vykortets baksida. Turistföreningen har telefonnummer 300 om man vill veta mer. Det är tidigt femtital. . "Hjärtliga hälsningar från Ölands allvar, där vi vilar och solar om dagarna, och där luften lär vara så bra mot...

Från Ifni och din vän Abbot

Från Ifni och din vän Abbot

Ännu mer marknadsföring, till vår ärade doktor. Denna gång från det avlägsna Ifni. " Ärade doktor, I det lila Ifni fortsätter Pentothal att genom sina fördelar vara det intravenösa narkosmedel som helst användes. Bland de fördelar som läkarna uppskattar är den snabba...

Gyllene salen i Stockholms stadshus

Gyllene salen i Stockholms stadshus

Vissa platser ändrar sig ständigt, medan andra bara finns genom århundraden, orörda, som den här glimrande salen. Lika vacker nu som då, när farmor Judit skrev till sin pappa. Hej! Känner du igen den här bilden av "Gyllene salen" i Stadshuset? Vi är där idag söndag, i...

Idag fast förr - bloggen 10 år

Välkommen hit

Du når mig på mail info@arhammar.se

Min blogg fyllde 10 år den 10 mars 2016. I samband med det har jag påbörjat en uppdatering av bloggen, där inläggen får ett bättre hem, anpassat för framtiden. En hel del är gjort, mycket återstår. Precis som det ska vara.


Jag har en blogg av främst två skäl. Det ena är för att ni ska få en glimt av världen sedd ur min synvinkel, det andra för att ha en kreativ verkstad som i bästa fall leder vidare. Här fyller jag oförtrutet på med texter, bilder, tankar och ord.

Dock blir det mindre numera, eftersom både Facebook och instagram tar sin plats.

Arkivet

Filmverkstan

Här kan du se de allra senaste filmerna, direkt från Bambuser och en Iphone 6. Men du måste ha Adobe flash installerat, vilket visat sig vara lite osäkert senaste tiden. Vill du se mina youtubeklipp får du gå hit.

Från twitter

Från iPhone direkt

  • Orm eller ödla


    Hasselsnok, huggorm eller vanlig snok? Ingetdera tror jag, och då återstår bara kopparödla.

  • Passerar dessa varje dag. Doften!

France, AUS, Kina, NYC, Frisco, Boston, Italien, Dubai

Kategorier

Här får de gamla inläggen nytt liv – Oldies and goldies


photo.jpg


ARH_3975


P-biljett Australien

Rammsvik

blommande kyrkogård




stadshotellet i Hudiksvall

barcode