Så här gick det hos Comhem


Jag fick ett mail från Comhem idag med rubriken Du var nyligen i kontakt med oss berätta hur det gick!

Och i mailet skrev Jonas Berggren, som är chef för kundservicen:
Vi bryr oss om våra kunder och vi vill att våra kunder ska gilla oss! Passa på att tala om för oss hur du upplevde den senaste kontakten med kundservice genom att svara på vår enkät. Med din hjälp kan vi se till att göra allting ännu bättre framöver. Vad sägs om det?

Jag hade inte tänkt att höra av mig, men ok då, visst kan jag berätta hur det gick.

Först får jag erkänna lite ouppmärksamhet från min sida. Jag har tv via comhem, 8 favoriter, och där byter jag lite då och då. Ett byte kan alltid göras i månadsskiften, och just denna gång bytte jag bort en discoverykanal till Al Jazeera, en intressant arabisk nyhetskanal på engelska.
Ouppmärksamheten från min sida resulterade tyvärr i att jag bytte till en Al Jazeera kanal på arabiska, och det betyder att jag inte fattar någonting.

Så jag ringde till comhems kundtjänst för att rätta till misstaget. Jag förklarade vad jag gjort och vad jag ville få gjort, nämligen få den rätta engelska kanalen bland mina 8 favoriter.
– Nej det går inte, svarade kundtjänsten, förkortat KT i fortsättningen.
– Vi kan bara byta vid månadsskiften.
Jag: Ja det var det jag trodde jag gjorde, men det blev fel, kan du hjälpa mig?
KT: Ja jag kan byta. Det kostar 15 kronor.
Jag: Va bra, när fixar du det?
KT: Det blir vid nästa månadsskifte.
Jag: Men kan du inte göra det nu?
KT: Nej vi kan bara lägga till vid månadsskifte.
Jag: Men det kan jag ju göra gratis, själv i så fall? Jag skulle vilja få hjälp med mitt misstag nu.
KT: Ja, det kan man göra på nätet gratis. Och nej, vi kan inte hjälpa till, tyvärr. Så är det.
Jag: Ok, då är det inte mycket att göra då. Tråkigt. Jag ringde ju kundservicen för att få just det, service.
KT: Ja så är det, vi kan inte ändra annat än i månadsskiften. En annan sak, har du bredband?
Jag: Ja, men inte med comhem, och jag kan meddela att jag just nu är om möjligt ännu mindre benägen att skaffa det hos comhem, eftersom jag vill ha service och det får jag ju inte här.
Där lade kundtjänst på.

Tilläggas kan väl att om jag vill beställa en extra kanal på comhem, så behöver jag inte vänta till något framtida månadsskifte, utan det kan fixas rätt omgående. Härligt med teknik som fungerar, åtminstone fungerar så det passar kundtjänst.

Så Jonas Berggren på comhem, har du några fler frågor?

En peng ska bort

En peng ska bort

Med de nya svenska mynten i min portmonnä står jag vid butikernas kassor och vrider och vänder på mynten som om jag vore utomlands. Det är ju inte så ofta jag betalar med småpengar längre, det mesta går på kortet eller med swish, så när jag väl ska göra mig av med...

read more
Och priserna bara höjs

Och priserna bara höjs

Det var inte länge sedan som en yoghurt kostade 12,95. Och nu har den sprängt 20 kronorsgränsen. Varför har maten, bara det senaste året, blivit så mycket dyrare? Inte minst på restauranger, där momsen sänktes för att fler skulle få jobb, som...

read more
Vem har öppnat vårt kontor i New York?!

Vem har öppnat vårt kontor i New York?!

Ser man på, nytt kontor i New York, west side. Är det verkligen på riktigt eller är det inte? Hursomhelst, det känns verkligen som hemmavid när man ser hur vi expanderar över världen. För övrigt, Chipotle Mexican grill bjöd på helt ok...

Karolinska finns inte bara i Solna

Karolinska finns inte bara i Solna

Det nya Karolinska har kostat massor pengar, förvånansvärt mycket tror jag de flesta noterar. Och det verkar inte som om de ansvariga egentligen riktigt vet vart pengarna tagit vägen. Så det här kanske kan var ett tips, det ser ju ut som byggnaden, som inte ligger i...

Idag fast förr - bloggen 11 år

Välkommen hit

Du når mig på mail info@arhammar.se

Min blogg fyllde 11 år den 10 mars 2017. I samband med det har jag påbörjat en uppdatering av bloggen, där inläggen får ett bättre hem, anpassat för framtiden. En hel del är gjort, mycket återstår. Precis som det ska vara.


Jag har en blogg av främst två skäl. Det ena är för att ni ska få en glimt av världen sedd ur min synvinkel, det andra för att ha en kreativ verkstad som i bästa fall leder vidare. Här fyller jag oförtrutet på med texter, bilder, tankar och ord.

Dock blir det mindre numera, eftersom både Facebook och instagram tar sin plats.

Mina senaste Instagram

Arkivet

Från twitter

Från iPhone direkt

  • Orm eller ödla


    Hasselsnok, huggorm eller vanlig snok? Ingetdera tror jag, och då återstår bara kopparödla.

  • Passerar dessa varje dag. Doften!

France, AUS, Kina, NYC, Frisco, Boston, Italien, Dubai

Kategorier

Här får de gamla inläggen nytt liv – Oldies and goldies



bild.jpg

hopfällbar boll
Terrakottaarmén




Den ryska satelliten

tvillingarna 1 år

taxikurir
bildäck

blåsippor

klocka

svävande skärm