Jag fick ett mail från Comhem idag med rubriken Du var nyligen i kontakt med oss berätta hur det gick!

Och i mailet skrev Jonas Berggren, som är chef för kundservicen:
Vi bryr oss om våra kunder och vi vill att våra kunder ska gilla oss! Passa på att tala om för oss hur du upplevde den senaste kontakten med kundservice genom att svara på vår enkät. Med din hjälp kan vi se till att göra allting ännu bättre framöver. Vad sägs om det?

Jag hade inte tänkt att höra av mig, men ok då, visst kan jag berätta hur det gick.

Först får jag erkänna lite ouppmärksamhet från min sida. Jag har tv via comhem, 8 favoriter, och där byter jag lite då och då. Ett byte kan alltid göras i månadsskiften, och just denna gång bytte jag bort en discoverykanal till Al Jazeera, en intressant arabisk nyhetskanal på engelska.
Ouppmärksamheten från min sida resulterade tyvärr i att jag bytte till en Al Jazeera kanal på arabiska, och det betyder att jag inte fattar någonting.

Så jag ringde till comhems kundtjänst för att rätta till misstaget. Jag förklarade vad jag gjort och vad jag ville få gjort, nämligen få den rätta engelska kanalen bland mina 8 favoriter.
– Nej det går inte, svarade kundtjänsten, förkortat KT i fortsättningen.
– Vi kan bara byta vid månadsskiften.
Jag: Ja det var det jag trodde jag gjorde, men det blev fel, kan du hjälpa mig?
KT: Ja jag kan byta. Det kostar 15 kronor.
Jag: Va bra, när fixar du det?
KT: Det blir vid nästa månadsskifte.
Jag: Men kan du inte göra det nu?
KT: Nej vi kan bara lägga till vid månadsskifte.
Jag: Men det kan jag ju göra gratis, själv i så fall? Jag skulle vilja få hjälp med mitt misstag nu.
KT: Ja, det kan man göra på nätet gratis. Och nej, vi kan inte hjälpa till, tyvärr. Så är det.
Jag: Ok, då är det inte mycket att göra då. Tråkigt. Jag ringde ju kundservicen för att få just det, service.
KT: Ja så är det, vi kan inte ändra annat än i månadsskiften. En annan sak, har du bredband?
Jag: Ja, men inte med comhem, och jag kan meddela att jag just nu är om möjligt ännu mindre benägen att skaffa det hos comhem, eftersom jag vill ha service och det får jag ju inte här.
Där lade kundtjänst på.

Tilläggas kan väl att om jag vill beställa en extra kanal på comhem, så behöver jag inte vänta till något framtida månadsskifte, utan det kan fixas rätt omgående. Härligt med teknik som fungerar, åtminstone fungerar så det passar kundtjänst.

Så Jonas Berggren på comhem, har du några fler frågor?