Oderland är ett bättre webbhotell

Det råder tydligen kalabalik hos Levonline/Crystone/Bineros kundsupport. Så pass, att jag blev tvungen att byta webbhotell för att få det att fungera, efter obesvarade mail, dubbelfaktureringar, ändrade lösenord, och borttappade domäner.
De ägs ju numera av samma ägare, Oniva Online Group, som också äger Space2U, som jag inte vet så mycket om.

När jag på lucia skickar ett mail till Levonline, där jag bara vill meddela att jag inte tänker förnya mitt abonnemang av webhotell hos dem, får jag svar av Binero att en av deras supporttekniker kommer att återkomma till mig så snart som möjligt.
Ett dygn senare får jag ett mail, återigen från Binero, där de ber hemskt mycket om ursäkt att de inte hunnit återkomma i mitt ärende än.
“Det är fortfarande under behandling och vi kommer svara dig så fort det bara är möjligt.”, skriver de.

6 dagar senare, den 19 december, kommer ett svar: Från levonline.

För att säga upp ert abonnemang hos oss måste vi av säkerhetsskäl be er om denna önskan i skriftlig form per e-post/vanlig post.”
” Skriv vilka konton och domäner samt vilken faktura som avses samt underteckna er begäran så vi ser vem som vill avsluta kontot.”

Allt är redan flyttat
Mina domäner är flyttade sedan en tid tillbaka, jag ville ju bara informera om mina planer egentligen, men det är tydligen så att Levonline, (och troligen då också Crystone och Binero), numera kräver skriftliga uppsägningar om du inte längre tänker använda dem som webhotell.

Crystone har länge haft en urusel support, men det är tråkigt att det ska smitta av sig på Levonline och framförallt på Binero, som genom åren tidigare faktiskt har visat upp en bra support.

Så nu är ännu ett brev skickat till Levonline, som jag inte heller förväntar mig någon reaktion på i linje med hur man tidigare hanterar supportfrågor. Men i alla fall:

”Som sagt. Fakturorna fortsätter att trilla in, på domäner och på abonnemang , trots att jag lagt ner dem, sagt upp dem, tagit bort dem. Och era svar kommer först från Binero som säger att man ska titta på problemet, sen ingenting, sen ingenting igen, sen att man ber om ursäkt men att ärendet är under behandling, sen ett svar från Levonline med en önskan att av säkerhetsskäl få uppsägning på speciellt papper, sen inget svar, inget svar, inget svar och sen en ny räkning! Allt det här framstår för mig som ett virrigt, okunnigt och nonchalant supportcenter som inte har riktigt koll på teknik och ekonomi.
Här finns en stor bättringspotential.
Med vänlig hälsning

Och sedan använder jag det medel jag, och alla vi konsumenter som inte får det vi betalar för, har, och flyttar till ett bättre webbhotell med en mer positiv, kunnig och aktiv kundsupport.
Vilket webhotell jag flyttat till? Oderland. Där får jag det Oniva Online Group inte längre kan leverera.